fredag den 13. oktober 2017

Transferfremmende undervisning

Transferfremmende undervisning
Eksempler

  1.  Hygiejne undervisning i produktions hygiejne arbejdes der med teorien vedrørende hvordan man desinficere  en bordplade efter partering af kylling(salmonella) efter den teoretiske gennemgang, går alle i værkstedet hvor de prøver at desinficere i praksis.
  2. Eleverne får en lille introduktion til deres svejseøvelser, hvor de bagefter skal udforske den bedste måde de kan svejse på, når de har fået færdigheder få de en praktisk opgave hvor de skal bruge deres færdigheder som gerne skulle blive til kompetencer.
  3. Gennem helhedsorienteret undervisning opnår jeg transfer, når mine elever har naturfag for de en viden omkring hvordan elementerne er sat sammen  og det videre føre jeg ned i den praktiske undervisning, det vil sige at min undervisning bliver planlagt i tæt samarbejde med naturfag læren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog del 3

Afprøvning og konklusion af min problemstilling.     Jeg mener at have løst min problemstilling, ved hjælp af de digitale teknologier ...