mandag den 11. december 2017

Blog del 3


Afprøvning og konklusion af min problemstilling.
   
Jeg mener at have løst min problemstilling, ved hjælp af de digitale teknologier jeg har brugt. Jeg har afprøvet mine instruktions-film på eleverne, og jeg synes at det har nedbragt ventetiden for den enkelte elev og derfra har jeg fået mere tid til de elever som har svært ved at tegne.Da eleverne var blevet introdukseret for filmene og de selv begyndte at arbejde med det, kom der ikke lige så mange spørgsmål og problemer omkring inventor-programmet som der ellers plejer.  Hvis de havde haft et problem/udfordring med at tegne opgaven, har jeg bedt dem om at se instruktions-filmen igen og se om der var noget de havde overset i måden at tegne opgaven på. Efter endte lektioner have vi en dialog om det var et godt og brugbart værktøj med mine instruktions-film, eleverne gav udtryk for at det både var et godt og brugbart værktøj og som gav mening i forhold til det ellers komplekse tegneprogram. Og ved hjælp af filmene og min vejledning, gav det eleverne en mere motiverende tilgangsvinkel til at løse flere og mere komplekse opgaver i inventor. Og på den måde få progression i deres læringsproces. Få at gøre min undervisning bedre, og mere udfordrede for eleven er jeg begyndt på at tegne opgaver og lave film over opgaverne som eleverne ikke skal tegne, men mine film inden holder de værktøjer som de skal bruge til at tegne deres opgaver. Og det gør jeg for at elev ikke bare skal tegne efter filmen, men de skal se hvordan værktøjerne kan bruges, så de bliver udfordret og motiveret til at tegne deres opgave ved brug af de værktøjer som de har set i filmen/filmene. Og det skulle meget gerne give en progression i elevenes læringproces ved selv at løse opgave og jeg kan gå rundt og vejlede eleverne måske uden ventetid for den enkelte elev. Vidensdelingen af det, er at jeg ligger det op på Celf I Praksis, så mine kollegaer og andre elever kan gå ind og se filmene og få hjælp til at løse de meste almindelige problemer, man kan komme udfor i inventor-programmet. Og dermed nedbringe ventetiden for enten hele klassen eller den enkelte elev. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog del 3

Afprøvning og konklusion af min problemstilling.     Jeg mener at have løst min problemstilling, ved hjælp af de digitale teknologier ...